dimarts, de febrer 07, 2006

Sorpresa!!

Vaig arribar ahir de Madrid (ja vos ensenyaré les fotos, per cert) i, oh sorpresa, només vaig fer una "consulta" per internet vaig descobrir que ja s'han penjat dues cançons del nou disc de Morrissey!! Evidentment, no em vaig poder resistir, i ací van les meves primeres impressions d'aquest petit avanç del Ringleader of the tormentors (el disc eixirà el 20 de març i, també evidentment, jo estaré ja comprant-me'l): avise que escric aguantant-me els nervis i l'émoció.
Les dues cançons són Dear God, please help me, i I will see you in far off places (ninguna d'eixes dues serà, però, el single, avise). La primera és una balada lenta, continguda, sostinguda sobre un orgue llunyà, i una guitarra acústica molt subtil: és d'eixes que segur que després només escoltaré de tant en tant, però que en directe segur que es convertirà en un d'eixos moments que se't posen els pèls de punta, i les llàgrimes a punt d'eixir-te'n; sobretot al final, quan sonen les cordes. L'altra, en canvi, és una cançó de les seues, arrebatada i intensíssima, i amb un to hindú (!) que m'agrada moltíssim; amb trompetes i tot, i eixes inflexions vocals plenes de dramatisme. Ja me l'imagine cantant-la i obrint els braços mesiànicament, com fa ell.

En general, sembla que segueix la línia del You are the Quarry, però se li nota la mà de Tony Visconti, el productor (eixa tensió i intensitat, i eixes cordes). Ninguna de les dues arriba a ser tan efectiva com els singles del disc anterior, però mai se sap. I quant a les lletres, fa referència a la seva nova vida en Roma, i tracta els temes existencials de sempre: la vida, i la mort.

Mmmmm...no se com serà la resta però, encara que sembla que no ha canviat massa des del Quarry, tinc prou esperances posades. Jo crec que massa i tot, perquè ja m'estic posant nerviós...!